فروشگاه اینترنتی مبلمان

  • ۰
  • ۰

فروشگاه اینترنتی دارای مزایای بسیاری نسبت به بازارهای سنتی می باشد. در این متن فروشگاه اینترنتی را با بازارهای سنتی مقایسه خواهیم کرد.

مقایسه فروشگاه اینترنتی و بازارهای سنتی

امروزه استفاده از فروشگاه اینترنتی برای خرید کالاها اهمیت بالایی دارد و افراد می توانند برای خرید کالاهای خود و حتی خرید کالاهای روزمره از روش اینترنتی استفاده نمایند. استفاده از فروشگاه اینترنتی بسیار آسان می باشد و افراد به راحتی می توانند خرید خود را انجام دهند. حال سوالی که ذهن بسیار از کارشناسان را به خود جلب کرده این است که آیا فروشگاه های اینترنتی در آینده می توانند جای بازارهای سنتی را بگیرند.

ما در این متن سعی داریم تا به این سوال جواب داده و به بررسی کلی از فروشگاه های اینترنتی بپردازیم. اگر به این موضوع علاقه مند می باشید و دوست دارید که بدانید عملکرد فروشگاه های اینترنتی به چه صورت می باشد، این متن را تا پایان همراهی نمایید.

تفاوت بازارهای اینترنتی و سنتی

 در متون بالا گفتیم که فروشگاه اینترنتی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. اما سوالی که ذهن افراد را به خود مشغول کرده این است که آیا تفاوتی بین بازارهای سنتی و اینترنتی وجود دارد؟ در مورد این موضوع باید گفت که بله بازارهای اینترنتی و سنتی با هم تفاوت های بسیار زیادی دارند.

تنها رکنی که در آن ها یکسان می باشد، این است که به عنوان یک مرجع خرید افراد می توانند کالاهای مورد نیاز خود را از آن تهیه نمایند. از تفاوت های بازار سنتی و فروشگاه اینترنتی می توان به شیوه خرید، زمان مورد نیاز برای خرید، هزینه ای که افراد برای تهیه آن می پردازند، شناسایی محصولات و ... اشاره کرد.

آیا فروشگاه اینترنتی می تواند جای بازار سنتی را بگیرد

سوال بعدی که ذهن افراد را به خود مشغول کرده این است که آیا در سال های آینده فروشگاه اینترنتی می تواند جای بازارهای سنتی را بگیرد؟ در مورد این سوال می توان گفت که بله این موضوع در آینده نه چندان دور محتمل می باشد و ممکن است که بازارهای اینترنتی به کلی جای بازارهای سنتی را بگیرند. این موضوع در شهرهایی که به عنوان شهر الکترونیک شناخته می شوند، به کلی صورت گرفته است.

اما بازارهای سنتی به هیچ وجه از بین نمی روند و فقط ممکن است که کمی کم رونق شوند. لذا بعضی از چیزها در بازارهای سنتی موجود می باشند، که در فروشگاه اینترنتی نمی توان آن را تهیه کرد. امروزه بازارهای اینترنتی تقریبا تمامی کالاهای مورد نیاز افراد حتی خوراکی ها را به افراد ارائه می دهند و همین موضوع باعث شده است که بازار های سنتی در مقابل فروشگاه اینترنتی احساس خطر نماید.

مزایا و معایب فروشگاه های اینترنتی و بازار سنتی

می توان گفت یکی از دلایلی که بازارهای اینترنتی را به عنوان یکی از بازارهای بزرگ معرفی کرده است، خدمات بی نظیری است که به افراد ارائه داده است. از مزایای آن می توان به کاهش در زمان خرید افراد اشاره کرد. از دیگر مزایای آن می توان به قدرت بالا در خرید اشاره کرد.

گفتنی است که فروشگاه اینترنتی دارای معایبی نیز می باشد که این معایب، مزایای بازارهای سنتی می باشد. به طور مثال افرادی که قصد خرید یک کالا را دارند به صورت فیزیکی آن کالا را نخواهند دید. از دیگر معایب آن این است که ممکن است افراد به سایت های تقلبی و غیر مجاز مراجعه کنند و کالاهای تقلبی خریداری نمایند.

در کل می توان گفت فروشگاه اینترنتی دارای مزایای بسیاری می باشد که باعث شده است بسیاری از افراد به سمت آن جذب شوند.


  • ۹۷/۱۰/۱۰
  • خوگر 94

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی