فروشگاه اینترنتی مبلمان

  • ۰
  • ۰

لولا آرام بند چیست؟

به طور کلی به ابزارآلاتی که برای باز و بسته کردن درب مورد استفاده قرار می گیرند لولا گفته می شود. امروزه انواع لولاها به صورت گسترده در بازار عرضه شده اند و هر یک از آن ها دارای ویژگی های منحصر به فرد می باشد. یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین انواع لولا در ایران لولا آرام بند می باشد. در صورت استفاده از این لولا از مزایای قابل توجه بسیار زیادی بهره مند خواهید شد. به دلیل ویژگی های منحصر به فرد این نوع لولا طرفداران خاص خود را یافته است. این نوع لولا دارای کاربردهای مختلف می باشد؛ اما به راستی آیا می دانید لولا آرام بند چیست؟

لولا آرام بند چیست؟

یکی از ابزارآلات پرکاربرد به ویژه در بخش کابینت سازی لولا می باشد. لولاها بیشتر برای باز و بسته شدن درب ها کاربرد دارند و در حقیقت می توان گفت لولا از دو قطعه تشکیل شده است که یک قطعه همواره به دور قطعه دیگر حرکت می کند و یا می چرخد. امروزه انواع لولاها در مشاغل مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و اما یکی از لولاها که به شهرت قابل توجهی دست یافته است لولا آرام بند می باشد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد لولا آرام بند بستن درب کمد یا کابینت به راحتی و بدون صدای گوش خراش می باشد. از آنجا که کیفیت انواع آن بسیار مطلوب می باشد طرفداران زیادی پیدا کرده است. لولا آرام بند همچنین دارای مقاومت بسیار بالا و عالی می باشد.

انواع لولا آرام بند چیست؟

به طور کلی می توان گفت لولا بازه حرکتی درب کمد و کابینت هاست و برای متصل نمودن دو قطعه از این وسیله مخزن دار استفاده می شود تا یکی از قطعات قادر به چرخش با زاویه چند درجه حول دیگری باشد. امروزه از انواع لولا آرام بند برای اتصال درب کمد و کابینت استفاده می شود؛ اما اگر به دنبال یافتن جواب انواع لولا آرام بند چیست؟ هستید این بخش از مقاله را مطالعه نمایید.

لولا آرام بند خلاص

این نوع لولا آرام بند مخصوص درب هایی می باشد که دستگیره ندارند و تنها از طریق لمس درب باز می شوند و در تولید آن ها از هنر خاصی استفاده نشده است و به همین دلیل است که می توانید آن ها را در هر زاویه ای که بخواهید باز نگاه دارید.

لولا آرام بند توکار کلیپس دار

لولا آرام بند کلیپسی یکی از بهترین و با کیفیت ترین انواع لولا آرام‌بند می باشد. جنس این لولا از آن می باشد و به همین دلیل از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

لولا آرام بند معمولی

این نوع لولا آرام بند از ورقی با ضخامت مناسب تولید شده است به همین دلیل دارای دوام و کارایی بسیار مطلوب می باشد.

لولا آرام بند استیل

یکی دیگر ازانواع لولا آرام‌بند، لولا آرام بند استیل می باشد. این نوع لولا برای استفاده در مناطق مرطوب مثل سرویس بهداشتی و کابینت زیر سینک ظرف‌شویی مناسب می باشد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این نوع لولا آرام بند مقاومت بالای آن در برابر زنگ زدگی می باشد.

لولا آرام بند سارو

در پاسخ به این سؤال که انواع لولا آرام بند چیست؟ باید بگوییم که یکی از انواع این لولاها، لولا آرام بند سارو می باشد که از بسته شدن درب به صورت ناگهانی جلوگیری می نماید.

لولا آرام بند زاویه دار

این نوع لولا آرام بند در درب های کنج 90 درجه مورد استفاده قرار می گیرند و اغلب اوقات بین دو درب نصب می شوند.

تفاوت انواع دیگر لولاها با لولا آرام بند چیست؟

در گذشته اغلب از لولاهای معمولی و ساده استفاده می شد که در زمان بسته شدن درب با صدای گوش خراشی همراه بودند اما با استفاده از لولا آرام بند هنگام بسته شدن درب متوجه صدایی نخواهید شد. یکی دیگر از تفاوت های قابل توجه لولا آرام بند در مقایسه با دیگر لولاها نیروی بسته شدن آن می باشد. در لولاهای معمولی و ساده برای بستن درب باید از دست کمک گرفت و به درب نیروی کمی اعمال کرد اما در لولا آرام بند درب به آرامی و با کمترین نیرو بسته خواهد شد. از دیگر ویژگی های فوق العاده لولا آرام بند می توان به کیفیت و مقاومت بیشتر آن در مقایسه با دیگر لولاها اشاره کرد.

مزایای استفاده از لولا آرام بند چیست؟

همانطور که گفتیم استفاده از لولا آرام بند با مزایای قابل توجه و بسیار زیادی همراه است و به همین دلیل است که به عنوان یکی از انواع لولاهای محبوب شناخته شده است. در این بخش از مقاله به برخی از مزایای آن اشاره خواهیم نمود.

  • قیمت مناسب و به صرفه آن یکی از مهمترین مزایای لولا آرام بند می باشد.
  • کیفیت این نوع لولا در مقایسه با دیگر لولاها بسیار بالاتر می باشد. در صورت چندین بار استفاده متوجه کیفیت مطلوب آن خواهید شد.
  • یکی دیگر از مهمترین مزایای استفاده از لولا آرام بند تنوع آن در محصولات مختلف می باشد.


  • ۹۸/۰۱/۰۷
  • خوگر 94

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی