فروشگاه اینترنتی مبلمان

  • ۰
  • ۰

با اطلاع از کاربرد ورق ام دی اف ملامینه هایگلاس، ام دی اف مد نظر خود را انتخاب کنید. ساخت کابینت تنها کاربرد ورق ام دی اف ملامینه هایگلاس نیست.

کاربرد ورق ام دی اف ملامینه هایگلاس

در این متن قصد داریم به سوال هایی در مورد کاربرد ورق ام دی اف ملامینه هایگلاس پاسخ دهیم اما قبل از توضیح کاربرد ورق ام دی اف ملامینه هایگلاس، در باره ی ورق های ام دی اف، ام دی اف هایگلاس ملامینه و ویژگی های آن صحبت می کنیم. اگر قصد سفارش ورق های زیادی برای کسب و کار خود دارید و در این عرصه مشغول به کار هستید و یا برای نوسازی دکوراسیون منزل خود قصد خرید ام دی اف دارید بد نیست که قبل از آن با کاربرد ورق ام دی اف ملامینه هایگلاس آشنا شوید و ویژگی های آن را بدانید.

ام دی اف چیست؟

تخته فیبر با چگالی متوسط یا همان MDF (Medium-density fiberboard ) نوعی از فرآورده های چوبی است و با روش خشک تولید می شود و چگالی آن بین ششصد و پنجاه و هشتصد کیلوگرم بر متر مکعب است. این ورق ها در انواع مختلف مانند ورق ام دی اف خام، ورق ام دی اف نازک، ورق ام دی اف ضخیم، ورق ام دی اف مقاوم در برابر رطوبت، ورق ام دی اف با انتشار کم فرمالدئید، ورق ام دی اف ضد قارچ و حشرات، ورق ام دی اف سنگین، ورق ام دی اف سبک و مدل های دیگر تولید می شود و با استفاده از روکش های مختلف مانند روکش های تزئینی، روکش ملامینه معمولی، روکش ملامینه هایگلاس و ... پوشیده می شود.

انواع مختلف ام دی اف کاربردهای گوناگون و خواص و ویژگی های مخصوص خود را دارند. در این مطلب بیشتر به کاربرد ورق ام دی اف ملامینه و موضوعات مربوط به آن می پردازیم. این محصول ( یعنی ام دی اف) از نظر قیمت نسبت به چوب مزیت دارد و نسبت به تخته فیبر های دیگر مانند نئوپان از بسیاری جهات مانند پایداری و مقاومت بیشتر، مقاومت در برابر رطوبت و قارچ ها و حشرات و ... برتری دارد.

ام دی اف ملامینه هایگلاس چیست؟

ام دی اف ملامینه هایگلاس یک ام دی اف مقاوم و قابل اطمینان است که با روکش های تزئینی هایگلاس ملامینه پوشیده شده است. کاربرد ورق ام دی اف ملامینه هایگلاس بیشتر با پنل هایی در ابعاد هزار و دویست و بیست در دو هزار و هشتصد میلی متر و با ضخامت های، هشت، ده، شانزده و هیجده میلی متر می باشد.

در این نوع ورق های ام دی اف معمولا قسمت جلوی ورق با پوشش های ملامینه ی معمولا سفید رنگ پوشیده می شوند و قسمت های پشت آن با استفاده از روکش های ملامینه ی معمولی پوشیده می گردد. پنل های این محصول با توجه به کاربرد ورق ام دی اف ملامینه هایگلاس مد نظر در ماکسیموم ابعاد دو هزار و صد در دو هزار و هشتصد میلی متر تولید می شوند و ضخامتی بین هشت تا چهل میلی متر دارند. تمامی این پنل ها راحتی و آسایش را برای کاربر به ارمغان می آورند و به راحتی می توان از آن ها مراقبت و نگهداری کرد.

برخی از آن ها نیز در برابر اشعه یو وی مقاوم سازی شده اند تا درخشندگی و رنگ سرزنده ی خود را برای سال ها حفظ کنند.

البته ممکن است فکر کنید که کاربرد ورق ام دی اف ملامینه هایگلاس تنها به رنگ سفید است، اما جالب است که بدانید انواع روکش های هایگلاس ملامینه در طرح ها و رنگ های مختلف، حتی رنگ های مات تیره، برای شما در دسترس است تا متناسب با دکوراسیون منزل یا محل کار خود از آن ها استفاده کنید.

آشنایی با کاربرد ورق ام دی اف ملامینه هایگلاس

ورق های ام دی اف ملامینه هایگلاس به سبب ویژگی هایی که دارند در محیط های مختلف کاربرد دارند. شاید معروف ترین کاربرد ورق ام دی اف ملامینه هایگلاس در ساخت سرویس کابینت آشپزخانه ها باشد و این محصول نقشی اساسی در پیاده سازی یک دکوراسیون مدرن در منازل و آشپزخانه ها بازی کند اما این تنها کاربرد ورق ام دی اف ملامینه هایگلاس نیست. در طراحی دکوراسیون اتاق خواب و برای اضافه کردن عامل درخشندگی و رنگ های جذاب به دکوراسیون اتاق خواب می توان از ورق ام دی اف ملامینه هایگلاس برای ساخت مواردی همچون تخت خواب، میز تحریر یا میز آرایش، کتابخانه، قفسه و باکس دیواری و یا هر وسیله چوبی دیگری استفاده کرد.

در محیط های اداری و شرکتی نیز که توجه به روحیات کارمندان مهم است و در ادارات از دکوراسیون نوین با استفاده از رنگ های شاد استفاده می شود، می توان از درخشندگی جذاب ام دی اف ملامینه هایگلاس در رنگ های مناسب و سازگار با محیط برای ساخت میزهای اداری، قفسه ها، دراورها و ... استفاده کرد.

ویژگی های ورق ام دی اف ملامینه هایگلاس

شاید از دیدگاه بسیاری افراد تنها ویژگی متفاوت ورق های ملامینه هایگلاس ام دی اف نسبت به ورق ام دی اف ملامینه معمولی، درخشندگی آن باشد که در اثر لایه پلکسی گلاس (نوعی پلاستیک که از شیشه مقاوم تر و سبک ‌تر است) کشیده شده بر سطح آن ایجاد شده است. اما این ورق ها ویژگی های دیگری همچون مقاومت بالا در برابر خراشیدگی، مقاومت در برابر قارچ ها، حشرات و باکتری ها، رنگ رفتگی، رطوبت و موارد شایان توجه دیگری دارند.

 

 
 
 
  • ۹۸/۰۳/۰۱
  • خوگر 94

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی