فروشگاه اینترنتی مبلمان

  • ۰
  • ۰

کاربرد واشر کامل موتور

کاربرد واشر کامل موتور : واشر کامل موتور یکی از قطعات خودرو است که کارایی بالایی در خودرو دارد و اگر در کارایی آن خللی ایجاد شود هزینه های زیادی را بر دوش راننده می گذارد. در خودرو قطعات مختلفی وجود دارند که هر کدام یک کارایی مخصوص به خود دارد و بدون استفاده از آن ها نمی توان عملکرد مناسبی را از خودرو انتظار داشت.

از این رو قطعات خودرو بر اساس مشکلی که دارند توسط تعمیرکاران بررسی می شوند تا ایرادات آن ها رفع شده و به همین علت بتوانند بهتر عمل کنند. واشر کامل موتور نیز یکی از قطعات مهم است که بررسی عملکرد آن و وظایفی که بر عهده دارد می پردازیم.

واشر کامل موتور و وظایف آن

واشر که بر روی قطعات موتور یا سرسیلندر قرار داده می شود یک قطعه است که از موادی با جنس نسوز تهیه شده است. این واشرها یک سری وظایف بر عهده دارند که اگر اندکی هم آسیب به آن وارد شود خطرات جدی را برای موتور ایجاد می کند که ممکن است هزینه های بالایی را هم بر دوش شما بگذارد.

واشر کامل موتور و آب بندی سیلندر

موتور در زمانی که در حال کار کردن است فشار سیلندر به مقدار زیادی بالا می رود. این فشار در موتورهای دیزلی از موتورهای بنزینی به مراتب بیشتر است.

از این رو واشر سرسیلندر که بین بلوک موتور و سرسیلندر نصب شده است سبب می شود تا این فشار حفظ شود و حالت عملکرد استاندارد سیلندر نیز به نحو احسن انجام گیرد. در سرسیلندرهایی که از جنس فولاد یا کامپوزیت هستند، یک رینگ ویژه برای آب بندی وجود دارد که سبب می شود این عملکرد بهتر انجام گیرد.

واشر کامل موتور و هدایت مایعات

در موتور و بخش سیلندر یک سری مایعات وجود دارند. به عنوان مثال مایع خنک کننده موتور و روغن داخل سرسیلندر و بلوک موتور قرار دارند و به آن ها نیاز است.

آب یا مایع خنک کننده باید دمای سوپاپ و شمع ها را تنظیم کند و روغن موتور نیز برای روان کاری و تامین فشار هیدرولیک قطعات و استفاده در تیمینگ سوپاپ کاربرد دارد. از این رو مسیرهایی در واشر سرسیلندر قرار گرفته است که به این مایعات اجازه می دهد تا بین بلوک موتور و سرسیلندر گردش کند.

از این رو اگر واشر کامل موتور دچار آسیب شود یا بر اثر حرارت زیاد تخریب شود این مسیرها به درستی کار نمی کنند و هدایت این مایعات به خوبی صورت نمی گیرد.

حفظ و نگهداری مایعات به کمک واشر کامل موتور

کاربرد واشر کامل موتور : مسیرهایی که برای مایعات مختلف مانند آب و روغن در واشر سرسیلندر در نظر گرفته شده است، مسیرهای مخصوصی هستند که فقط چند میلی متر ممکن است با هم فاصله داشته باشند. از وظایف واشر کامل موتور می توان جلوگیری از ترکیب این دو مایع را با هم دانست.

واشر سرسیلندر از نزدیک شدن و نشت گازهای احتراق به مسیرهایی که روغن موتور و مایع خنک کننده مانند آب در آن حرکت می کنند جلوگیری می کند. همچنین از ورود آب و روغن به مسیر گازهای احتراق نیز جلوگیری می کند. برخی از این واشر ها دارای طراحی بهتری هستند و دارای یک سری رینگ های دایره ای شکل هستند که سبب آب بندی بسیار بهتر برخی از بخش ها می شود.

خرید بهترین واشر کامل موتور به صورت غیر حضوری

کاربرد واشر کامل موتور : اگر شما هم به واشر کامل موتور برای خودروی خود نیاز دارید، می توانید از مراکزی معتبر خرید خود را انجام دهید. استفاده از یک واشر اصل و مرغوب می تواند شما را تا مدت زمان زیادی از این قطعات بی نیاز کند. اگر زمان کافی برای خرید ندارید، می توانید از فروشگاه های اینترنتی که در این زمینه فعالیت می کنند بهره ببرید.

در این صورت شما نام و مشخصات خودروی خود را در این سامانه ها ثبت می کنید و بدین صورت با مشاوره افراد متخصص و کاردان در این مورد نیز می توانید مشورت کنید و بهترین واشر کامل موتور را متناسب با خودروی خود تهیه کنید.

  • ۹۸/۰۳/۰۴
  • خوگر 94

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی