فروشگاه اینترنتی مبلمان

  • ۰
  • ۰

واشر کامل موتور شیش سیلندر

واشر کامل موتور شیش سیلندر اصل و با کیفیت، در قدرت و کارایی موتور فاکتور مهم و اساسی به شمار می رود. برای افزایش عملکرد و قدرت موتور، استفاده از واشر کامل موتور شیش سیلندر بسیار حایز اهمیت می باشد. واشر درب سوپاپ یکی از مجموعه واشر های کامل موتور است، که با قرار گرفتن بین سرسیلندر و سوپاپ از نشت روغن جلوگیری به عمل می آورد.

واشر منیفولد برای جلوگیری از نشتی دود مورد استفاده قرار می گیرد. عدم تعویض به موقع این قطعه با دود زدن محل اتصال و افزایش صدای موتور همراه خواهد بود. یکی از اجزای موجود در موتور، قطعه منیفولد می باشد که موجب رساندن ترکیبی از هوا و سوخت به سیلندرها می شود. به طور کلی در خودروها دو نوع منیفولد تعبیه شده است. کشیدن هوا به داخل سیلندرها به وسیله منیفولد بنزین اتفاق می افتد و تخلیه دود اگزوز توسط منیفولد دود صورت می گیرد.

واشر سرسیلندر یکی از اجزای مهم واشر کامل موتور شیش سیلندر به شمار می رود. بر روی بلوک سیلندر با استفاده از پیچ، سرسیلندر جای داده می شود. در فضای موجود در بین سرسیلندر و سیلندر محفظه احتراق موتور وجود دارد. آب موجود در شیارهای سیلندر سبب خنک شدن این فضا می گردد. بر همین اساس برای ممانعت از نشت آب به درون محفظه، واشر مقاوم و با کیفیتی قرار داده می شود که باعث ایجاد آب بندی و درز بندی میان فضای سرسیلندر و سیلندر می شود.

این واشر مقاوم، واشر سرسیلندر نام دارد که در احتراق مفید موتور نقش بسزایی را ایفا می کند. این قطعه به علت حساسیت بالا با افزایش بیش از حد حرارت موتور دچار آسیب شده و در صورت توجه نکردن به آن، مشکلات جدی و اساسی در موتور ایجاد می نماید. برای نصب این واشر باید با دقت عمل کرد، چرا که بی دقت عمل کردن و نصب اشتباه واشر، زمینه ساز مشکلات جدی در موتور می گردد.

ویژگی های واشر کامل موتور شیش سیلندر

در مجموعه واشر کامل موتور شیش سیلندر، در قدرت و راندمان موتور تعداد سیلندرهای احتراق بسیار مؤثر و تاثیر گذار می باشد. در هر سیلندر یک پیستون قرار می گیرد که در داخل آن به سمت بالا و پایین حرکت می کند. با استفاده از شاتون ها، اتصال میان میل لنگ و پیستون صورت گرفته و در اثر این عمل، پیستون ها باعث چرخش آن می شوند.

وجود پیستون های بیشتر، سیکل های احتراق بیشتری را با خود به همراه دارد که در نتیجه این امر در مدت زمان کمی قدرت بیشتری ایجاد می گردد. موتورهای شیش سیلندر در دو نوع خورجینی و خطی آرایش پیدا می کنند. ساده ترین شکل آرایش موتور ها، موتور خطی می باشد. در این  مدل، سیلندرها به صورت منظم و در پشت سر هم قرار می گیرند. از این نمونه موتور اغلب خودرو سازان بهره می برند و در انواع هشت سیلندر، شیش سیلندر و چهار سیلندر موجود می باشد.

نکات مهم واشر کامل موتور شیش سیلندرشیش سیلندر

در واشر کامل موتور شیش سیلندر، در اثر حرارت بیش از اندازه موتور امکان دارد بسوزد. احتراق موتورهای خودرو احتراق داخلی می باشد.

سیستمی که با تبدیل نیروی حرارتی به نیروی مکانیکی به وسیله سایر قطعات سبب حرکت می شود، موتور نام دارد. با ترکیب شدن  سوخت و هوا در موتور و در اثر فشار زیاد و ایجاد نیروی حرارتی به وسیله سایر قطعات، به حرکت درآوردن میل لنگ آغاز می گردد. با چرخش و حرکت  میل لنگ فرآیند عملکرد موتور آغاز می گردد. بر همین اساس استفاده از واشر کامل موتور شیش سیلندر با کیفیت، در بهبود این فرآیند بسیار حائز اهمیت میباشد.

ریپ زدن موتور، کاهش آب رادیاتور، خارج شدن دود سفید از اگزوز، دیر روشن شدن موتور، کاهش قدرت موتور، شنیدن صدای آب  از داخل کابین، از حالت طبیعی خارج شدن شیلنگ های رادیاتور و نشت روغن به رادیاتور ممکن است از نشانه های سوختن واشر کامل موتور شیش سیلندر باشد.

برای جلوگیری از این مشکلات  تعویض به موقع واشر سرسیلندر بسیار تاثیر دارد. با انجام این کار علاوه بر کاهش آسیب های جدی به موتور، با انتخاب واشر سر سیلندر مناسب و با دوام عملکرد و قدرت موتور را بهبود ببخشید. حفظ کارکرد مفید موتور با واشر سرسیلندر بادوام و مقاوم رابطه تنگاتنگی دارد.

  • ۹۸/۰۳/۰۸
  • خوگر 94

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی