فروشگاه اینترنتی مبلمان

  • ۰
  • ۰

کاربرد پمپ هیدرولیک گردان

اعمال نیرو، کنترل فشار، حرکت و جابجایی اجسام، از موارد کاربرد پمپ هیدرولیک گردان به شمار می رود. برای انجام این امر و افزایش راندمان و عملکرد بهینه سیستم های هیدرولیک، به سیالات و مایعات نیاز مبرم و ضروری پیدا می شود.

نمونه متداول و رایج این سیالات، روغن می باشد که در اغلب سیستم های هیدرولیکی به عنوان یک سیال کارآمد و کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد. بر همین اساس، سطح کیفی مناسب این ماده در کارکرد مطلوب و بهینه سیستم تاثیر گذاری فراوانی از خود بر جای می گذارد. بنابراین روغن مورد استفاده باید دارای شرایط کیفی مناسب نظیر پایداری، دوام و مقاومت مطلوب در برابر زنگ زدگی و خوردگی باشد. روغن مرغوب قابلیت آب بندی فاصله های ایجاد شده میان لوازم متحرک سیستم را به خوبی فراهم می سازد.

برای جلوگیری از آلودگی و کاهش کیفیت روغن می توان صافی و فیلترهای مناسب را مورد استفاده قرار داد. جابجایی و انتقال حجم و میزان معینی از سیالات به نقاط مورد نظر، از دیگر موارد کاربرد پمپ هیدرولیک گردان به شمار می رود.

بر همین اساس، پمپ هیدرولیک گردان در زمره پمپ های با جابجایی مثبت جای می گیرد. این پمپ ها قابلیت نگهداری حجم بالایی از روغن را به واسطه سیلندرهای هیدرولیکی برخوردار می باشند. نحوه کارکرد این پمپ ها به این صورت است که سرعت و گشتاور یا انرژی مکانیکی را مبدل به فشار و جریان می سازند.

بر همین اساس، نحوه عملکرد سیستم های هیدرولیکی به واسطه اصل جابجایی صورت می پذیرد. یکی از قسمت ها و منابع قدرت این محصولات، قطعات و لوازم پمپ های از نوع هیدرولیکی محسوب می شود. در موارد کاربرد پمپ هیدرولیک گردان، این قطعات و لوازم نقش حائز اهمیتی را ایفا می نمایند.

موارد مهم کاربرد پمپ هیدرولیک گردان

موارد کاربرد پمپ هیدرولیک گردان، به واسطه مایعات تحت فشار در انتقال قدرت، کنترل، تولید، جابجایی و حرکت اجسام خلاصه می شود. بر همین اساس، پمپ قابلیت مبدل نمودن توان مکانیکی به اعمال قدرت و نیرو برای جابجایی و انتقال مایعات تحت فشار را امکان پذیر می سازد.

برای انجام این امر از شیلنگ ها و لوله ها به منظور جابجایی و انتقال مایعات به محل های مشخص شده استفاده می گردد. شیرهای کنترل نیز جریان مایعات، جهت و کنترل فشار را عهده دار می باشند. به طور کلی، از موارد کاربرد پمپ هیدرولیک گردان، انرژی دادن به مایعات در هنگام عبور از آن به شمار می رود.

این فرآیند به واسطه ایجاد انرژی و با حرکت و انتقال سیالات از یک موقعیت به سایر نقاط اجرایی می شود. انرژی ایجاد شده در سیالات در قالب سرعت و فشار بروز پیدا می کند. موتورهای الکتریکی امکان چرخش و به گردش درآوردن پمپ های هیدرولیک گردان را محقق می سازند. در ساختمان سیستم های هیدرولیکی قطعاتی وجود دارند که در اعمال نیرو و جابجایی یک جسم بسیار تاثیر گذار و مؤثر می باشند که از آنها به عنوان عملگر یا محرک نام برده می شود.

سیلندرهای هیدرولیکی نمونه ای از این عملگرها محسوب می شوند که به صورت رفت و برگشتی یا خطی حرکت می کنند. این سیلندرها در دو نوع یک طرفه یا یک کاره و دو کاره موجودیت پیدا می نمایند. در موارد کاربرد پمپ هیدرولیک گردان، یکی از موارد حائز اهمیت و مهم قسمت کنترل به شمار می رود که به واسطه آنها کنترل جریان مایعات به نحو مطلوب صورت می گیرد.

در این میان سیالاتی که پمپ هیدرولیک قابلیت انتقال و جابجایی آنها را داشته باشد باید ضمن کیفیت مناسب، از غلظت و چسبندگی مطلوبی نیز بهره ببرد.

نکات حائز اهمیت در موارد کاربرد پمپ هیدرولیک

همانطور که عنوان شد از موارد کاربرد پمپ هیدرولیک گردان، تولید جریان می باشد که برای محقق ساختن آن بر اساس اصل جابجایی، فرآیند مورد نظر صورت می گیرد. از نکات حائز اهمیت در سیستم های هیدرولیکی جریان و فشار می باشند.

بر این اساس، فشار، نیروی اعمال شده به واحد سطح را در بر می گیرد. در این سیستم ها به جای نیرو، فشار انتقال پیدا می کند و به این شکل تامین نیروی مورد نیاز برای انجام فعالیت ها صورت می پذیرد. در سیستم هیدرولیک، مقاومت و پایداری در مقابل عبور سیالات نظیر روغن، باعث ایجاد فشار می گردد که این امر افزایش فشار را با خود به همراه دارد.

در موارد کاربرد پمپ هیدرولیک گردان، برای انتخاب مناسب پمپ باید معیارها و ملاک هایی را مورد توجه قرار دارد. سرعت کنترل، یکی از معیارهای مهم در این زمینه به شمار می رود. موتور احتراق داخلی یا موتورهای الکتریکی به صورت مستقیم محورهای پمپ های هیدرولیک را به چرخش و حرکت در می آورند.

در این حالت سرعت چرخش محور ورودی متناسب با مقدار حجم خروجی می باشد. بازده، سر و صدا، نوع کنترل، نوع مایعات، وزن و اندازه و حداکثر فشار کاری، از دیگر ملاک های حائز اهمیت در انتخاب پمپ هیدرولیک گردان محسوب می گردد.

 

  • ۹۸/۰۵/۲۳
  • خوگر 94

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی