فروشگاه اینترنتی مبلمان

  • ۰
  • ۰

طراحی سایت کارخانه

طراحی سایت کارخانه : از آنجائی که در عصر جدید هر کسب‌ و کار موفقی معمولاً یک سایت برای خود طراحی می‌کند، کارخانه‌های موفق نیز از این قافله عقب نمانده‌اند.

طراحی سایت کارخانه

چکیده

از آنجائی که در عصر جدید هر کسب‌ و کار موفقی معمولاً یک سایت برای خود طراحی می‌کند، کارخانه‌های موفق نیز از این قافله عقب نمانده‌اند. اهمیت طراحی سایت برای کارخانه‌ها به اندازه‌ای است که چه بسا بتوان ادعا کرد که مدیران آن‌ها بدون داشتن یک سایت نمی‌توانند به کار خود ادامه دهند. اما، سایت کارخانه چگونه باید طراحی شود تا بتواند پاسخگوی نیازهای اساسی آن باشد؟ در این مقاله به این سؤال پاسخ خواهیم داد.

چگونه سایت کارخانه طراحی کنیم؟

به طور یقین کارخانه‌ها نیز برای تولید محصولات خود به بازاریاب نیاز دارند تا بتواند محصولاتشان را تبلیغ کند و به فروش برساند. در گذشته افرادی به عنوان بازاریاب از طریق کارخانه‌ها استخدام می‌شدند. اما، با پیشرفت تکنولوژی و ورود اینترنت به زندگی انسان‌ها، کارخانه‌ها نیز به جای برخی نیروهای انسانی از اینترنت استفاده می‌کنند و از طریق طراحی یک سایت مناسب نیازهای خود را مرتفع می‌سازند. سایت چنان ابزار قدرتمندی است که می‌تواند به اندازه صدها نفر بازدهی داشته باشد. به همین دلیل می‌توان گفت که طراحی سایت برای انواع کسب‌ و کارها و کارخانه‌ها، یک نکته رقابتی محسوب می‌شود و هرچه بیشتر بتواند خدمات کارخانه را معرفی و شرح دهد، نتیجه بهتری خواهد داشت.

فروش اینترنتی

اکنون کارخانه‌های زیادی وجود دارند که علاوه بر معرفی محصولات در سایت خود، به فروش آن‌ها نیز اقدام می‌کنند و به این وسیله هزینه اضافی واسطه‌ها را برای خریدار کم می‌کنند. همچنین، فروش اینترنتی باعث کاهش هزینه‌های بازاریاب و فروشنده نیز می‌شود و به سود کارخانه نیز است. آن‌گونه که اینترنت در حال پیشرفت است، بعید نیست که روزی تمام کارخانه‌ها تنها به صورت اینترنتی محصولات خود را به فروش برسانند. اما، این نکته که آیا روزی می‌رسد که تمام مراکز خرید فقط به صورت اینترنتی باشند، جای بحث و شک دارد. چیزی که مهم می‌باشد، این است که در حال حاضر بخش از فروش کارخانه‌ها به صورت اینترنتی انجام می‌شود و برای موفقیت در این کار باید سایت مورد نظر به درستی طراحی شود.

امکانات سایت کارخانه

برای اینکه سایت کارخانه به صورت موفق عمل کند، باید دارای امکانات زیر باشد:

سیستم همکاری در فروش

این سیستم یکی از مهم‌ترین و کارآمدترین بخش‌های سایت کارخانه‌ها است که در آن هر شخص حقیقی می‌تواند لینک مخصوص به خود را داشته و از آن طریق درآمد کسب کند. این شیوه باعث می‌شود افراد برای خود شغل کوچکی داشته باشند و کارخانه‌ها مشتریان خود را افزایش دهند. در واقع، کارخانه هم به نفع خود و هم به نفع مشتری عمل می‌کند.

 خرید آنلاین محصولات

از آنجائی که کارخانه‌ها به دنبال کسب سود اضافه هستند، در سایت خود بخشی را برای خرید محصولات به صورت آنلاین در نظر می‌گیرند تا فروش خود و در نتیجه سود را افزایش دهند.

نمایش تمامی محصولات با تمام اطلاعات

در این صفحه، تمامی محصولات کارخانه همراه با اطلاعات کامل به کاربران معرفی می‌شود و تصاویری از تمام ابعاد آن‌ها در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. اطلاعات و عکس‌ها باید توضیحات جامع درباره محصولات مورد نظر ارائه دهند تا ابهام و تردیدی برای خریدار باقی نماند.

 آدرس دفتر فروش و کارخانه تولید و اطلاعات تماس

در این قسمت از سایت آدرس کارخانه در نقشه گوگل و نیز آدرس دفاتر فروش به صورت کامل به کاربر معرفی می‌شود. اطلاعات مربوط به تماس نیز در این صفحه درج می‌شود.

پشتیبانی و مشاوره آنلاین خرید

این بخش نیز یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک سایت کارخانه است. زیرا، به کاربر امکان می‌دهد تا در تمام ساعات شبانه روز یا دست‌کم در برخی ساعات مشخص شده بتواند به صورت آنلاین با مشاوران گفتگو و تمام سؤالات خود را مطرح کند. معمولاً کسانی که به پاسخ تمام سؤالات خود می‌رسند، به مشتری‌های دائمی تبدیل می‌شوند. این صفحه در رفع تمام شک و شبه‌هایی که ممکن است پس از بازدید از سایت در ذهن کاربر ایجاد شود، نقش مؤثری دارد.

 صفحه‌ای برای استخدام کارمندان در کارخانه و دفتر فروش

ارائه یک صفحه برای جذب نیروی جدید باعث کاهش هزینه‌های مربوط به استخدام می‌شود. زمانی که کارخانه نیاز به جذب نیروی تازه داشته باشد، یک اطلاعیه با ذکر تمام مؤلفه‌های مورد نیاز در این صفحه درج می‌کند و افراد واجد شرایط رزومه خود را تا تاریخ معین ارسال می‌کنند. اگر کارگزینی، رزومه دریافت شده را تائید کرد، از افراد برای مصاحبه حضوری دعوت می‌شود.

صفحه‌ای برای بلاگ اطلاع رسانی و اخبار

در این قسمت، مقالات مربوط به آموزش و تحقیقات مربوط به محصولات قرار داده می‌شود. فرض کنید که یک کارخانه تولید رب گوجه فرنگی برای خود یک سایت و در سایت خود یک صفحه اخبار دارد. کارخانه رب در این صفحه می‌تواند مقالاتی درباره خواص رب گوجه فرنگی منتشر کند.

افتخارات مربوط به کارخانه، لوح‌های تندیس و آخرین تغییرات در رتبه بندی کارخانه نیز در این قسمت درج می‌شود. همچنین محصولات جدید ارائه شده یا محصولاتی که به زودی ارائه خواهند شد، در این قسمت اطلاع رسانی می‌شود.

دوستدار محیط زیست

یک سایت خوب باید بتواند صفحه‌ای را در سایت خود داشته باشد که در آن دوستی کارخانه با محیط زیست و تفاوت‌ها محصولات آن با سایر محصولات را به درستی به کاربران توضیح دهد.

صفحه اعطای نمایندگی

قطعاً کارخانه‌های زیادی وجود دارند که از اعطای نمایندگی به سایر افراد یا شهرها استقبال می‌کنند. افراد زیادی هم وجود دارند که به دنبال اخذ نمایندگی از انواع کارخانه‌ها هستند. پس ارائه صفحه‌ای برای دادن اطلاعات کافی در این حوزه ضروری است.

سایر خدمات مهمی که می‌تواند در سایت کارخانه ارائه شود عبارتند از:

  • سیستم آمار بازدیدها که خلاصه‌ای از گزارش بازدید کاربران را ارائه می‌دهد.
  • طراحی صدای مشتری که مشتریان بتوانند از طریق آن انتقادات و پیشنهادها خود را انعکاس دهند.
  • طراحی قسمت مدیریت لینک‌ها و پیوندها که به عنوان مثال، شامل پیوند سایت ادارات و سازمان‌های دولتی با سایت کارخانه شما می‌شود.

علاوه بر تمامی موارد گفته شده، در طراحی سایت کارخانه باید دقت شود تا ظاهری رسمی و در عین حال، شکیل و زیبا داشته باشد. سرعت سایت هم باید بالا شود و برای جستجو در گوگل بهینه شده باشد تا جزء اولین‌هایی باشد که در صفحه نخستین گوگل نمایش داده می‌شود.

نتیجه‌گیری

می‌توانیم اینطور نتیجه‌گیری کنیم که سایت کارخانه باید تمام جوانب کار را از معرفی محصول گرفته تا استخدام و سایر بخش‌های بزرگ و کوچک در نظر بگیرد تا بتواند به هدف مورد نظر برسد. همچنین، طراحی ظاهری آن نیز باید در عین رسمی بودن زیبا و جذاب باشد.

  • ۹۸/۰۶/۲۰
  • خوگر 94

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی