فروشگاه اینترنتی مبلمان

  • ۰
  • ۰

دستگاه گندگی نجاری

 

دستگاه گندگی نجاری ، می تواند به راحتی و با ایجاد یک ضخامت کاملا دقیق در سطح بالایی و پایینی الوار، الوار های بسیار حرفه ای و منظم را ایجاد کند. این ابزار کاربردی می تواند در تعیین و صاف نمودن الوارهای مختلف با طول های متفاوت بسیار کاربردی باشد و می تواند در طراحی و تولید ابزارهای چوبی بسیار سودمند عمل نماید.

دستگاه گندگی نجاری

با رشد روز افزون صنایع چوب و نیاز روزمره به تکنولوژی های جدید برای یکسان سازی سطح چوب ها، ابزارهایی به نام گندگی طراحی شده است.

 

دستگاه گندگی نجاری می تواند به تنظیمات اولیه خود به صورت اتوماتیک و یا دستی سطح های چوب های مورد نظر را یک دسته کرده و از این طریق ضخامت آنها را کنترل کند.

 

دستگاه گندگی نجاری به دلیل استفاده آسان و بسیار بهینه می تواند تا حدود بسیار زیادی از وقت نجاران را صرفه جویی کند و با انجام خودکار مراحل میتواند راحتی را در امر نجاری و صاف کردن سطوح الوارها به وجود آورد.

 

دستگاه گندگی نجاری راهی به سوی آینده

دستگاه گندگی نجاری دارای انواع مختلفی می باشد و در حالت های معمولی، اتوماتیک و حرفه ای طراحی شده است تا بر اساس نیاز کاربران انتخاب شود. از سوی دیگر داشتن ابعاد و اندازه های مختلف باعث شده تا تنوع کاری در آنها افزایش پیدا کند و نجاران می توانند بر اساس نیازهای خود از دستگاه گندگی نجاری استفاده نمایند.

 

از گذشته استفاده از ابزارهایی همچون اره فلکه و یا اره سه کار بسیار مرسوم بوده است و نجاران ماهر برای بدست آوردن سطحی کامل صاف از روش های سنتی و سمباده زدن برای یکسان سازی سطح الوار ها استفاده می کردند که بسیار زمان بر و سخت بود.

 

اما با تولید دستگاه گندگی در نجاری ها، نجاران می توانند با تعیین اندازه و ضخامت مورد نظر خود، به الواری بسیار صاف و مرتب دست یابند و از سوی دیگر می توانند با خرید انواع اتوماتیک و پیشرفته آن تمام کارها را به عهده دستگاه گذاشته و به راحتی به کارهای دیگر خود برسند.

مکانیزم کار دستگاه گندگی نجاری

این دستگاه های بسیار کاربردی و محبوب با داشتن مدل های تک فاز و سه فاز دارای موتورهای بسیار قدرتمندی می باشند، این دستگاه ها معمولا از جنس آهن و چدن هستند. این دستگاه را می توان با تنظیم صحیح و دقیق کاتر هد و قرار دادن صحیح چوب روشن کرده و می تواند با تنظیم و حرکت یکنواخت بر روی سطح چوب، قطر مورد نظر شما در چوب را ایجاد نمایید و با یک دست کردن تمام بخش ها سطح چوب را کامل صاف می نماید.

 

آیا دستگاه کف رنده و گندگی با هم تفاوت دارند؟

در یک پاسخ صریح بله، این دو دستگاه هرکدام دارای کارای خاصی هستند، اما تا حدودی شباهت هایی از نظر ساختاری دارند. به عبارتی از دستگاه کف رنده، برای صاف کردن سطوح و لبه ها استفاده می شود و از سوی دیگر از دستگاه گندگی نجاری برای کاهش ضخامت چوب و ایجاد یک سطح صاف استفاده می شود.

 

پس باید درنظر داشت که روش کار و همچنین طراحی این دستگاه ها متفاوت بوده و هر کدام بر اساس کارایی خود مورد استفاده قرار می گیرند.

 

همان طور که در شکل ها به صورت کامل مشخص است، دستگاه گندگی دارای یک کارتر هد در بالای سطح و دستگاه کف رنده دارای یک کاتر هد در پایین صفحه خود است که چوب از روی آن به راحتی عبور خواهد کرد. دستگاه کف رنده نسبت به دستگاه گندگی از عملکرد و مکانیزم ساده تری برخوردار است.

آیا خرید یک دستگاه گندگی نجاری لازم است؟

این ابزار می تواند بسیار سودمند باشد و شاید دلیل اصلی استفاده از آن در تمام نجاری های معتبر و حرفه ای، کاهش زمان و مشکلات تعیین ضخامت الوار می باشد. با استفاده از این دستگاه نجاران می توانند یک قطر مشخص را در نظر گرفته و با ایجاد یک سطح صاف و صحیح حتی در الوارهای بسیار بلند نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 

سادگی در کار و همچنین دقت بالا از معیارهای اصلی برای خرید یک دستگاه گندگی می باشد و نجاران می توانند تمام مراحل کاری و تولیدی خود را در زمان های بسیار کوتاهی انجام دهند. می توان سه دلیل اصلی برای خرید یک دستگاه گندگی نجاری مشخص نمود که شامل؛

 

1-هر دو سطح الوار را صاف و تنظیم می نماید و این دو سطح را به صورت کاملا موازی در خواهد آورد.

 

2- سطح زیرین الوار که به صورت زمخت می باشد صاف کرده و هموار می نماید.

 

3- ضخامت الوار را بر اساس معیارهای مورد نظر نجاران و به صورت کاملا دقیق در خواهد آورد.

 

همچنین در صورتی که میخواهید از یک دستگاه به عنوان دستگاه گندگی نجاری و کف رنده در محل کار خود استفاده کنید، دستگاه های دوکاره ای نیز طراحی شده است که می تواند علاوه بر تامین سطحی بسیار صاف، تمام ضخمات کاری خود را نیز کنترل کنید و به راحتی و به مهارت بسیار بالا به تولید ابزار آلات مختلفی که نیاز به الوارهای کاملا صاف دارند، روی آورید.

  • ۹۸/۰۹/۰۴
  • خوگر 94

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی