فروشگاه اینترنتی مبلمان

  • ۰
  • ۰

 

مزایای استفاده از تجهیزات آموزشی

کلمات:

وسایل و تجهیزات آموزشی- تجهیزات آموزشی- فواید استفاده از تجهیزات آموزشی- فلش کارت های آموزشی

متن:

امروزه تحقیقات زیادی بر روی روند یادگیری صورت گرفته است. یادگیری در واقع امری است که از طریق تداعی شدن و نقش بستن موضوعی بر روی ذهن افراد ایجاد می شود. روند یادگیری یک روند فعالانه است. در یادگیری افراد عوامل مختلفی دخیل هستند. در واقع این موضوع با علاقه ، روش آموزش، ابزار آموزشی و تجربه ی افراد رابطه ی تنگاتنگی خواهد داشت. از این رو می توان نتیجه گرفت استفاده از وسایل و تجهیزات آموزشی در ایجاد انگیزه ی افراد برای یادگیری تاثیر خواهد داشت. اما چرا استفاده از این لوازم می تواند موجب یادگیری بهتر شود؟ در ادامه ما به این سوال پاسخ خواهیم داد و فواید استفاده از این ابزار را برایتان بیان خواهیم کرد.

فواید استفاده از تجهیزات آموزشی

همان طور که در متن بالا گفته شد تجهیزات آموزشی در یادگیری افراد بسیار مهم هستند. در واقع استفاده از این ابزار موجب می شود تا زمینه ای مناسب برای یادگیری فراهم شود. ذکر این نکته نیز ضروری است که علاوه بر داشتن این ابزار باید طرز استفاده و آموزش صحیح از آن ها را نیز باید دانست. اولین نکته در مورد فواید استفاده از تجهیزات آموزشی این است که بیشتر این لوازم به صورت تصویری هستند.  این موضوع به ویژه در مورد تجهیزات آموزشی کودکان صدق می کند مثلا اگر قصد آموزش حروف الفبای فارسی  و انگلیسی و یا اعداد و اشیا و حیوانات را به فرزندان خود داشته باشید می بینید بیشتر لوازم و تجهیزات آموزشی به صورت فایل های در قالب سیدی است و یا حتی شامل فلش کارت های آموزشی است که به صورت تصویری هستند. از آن جایی که تجهیزات آموزشی بیشتر به صورت تصویری و صدا هستند بنابراین نقش عمده ای در یادگیری دارند چرا که طبق تحقیقات اگر موضوعی از طریق صدا و تصویر آموزش داده شود به صورت طولانی مدت در ذهن مانده و دیر تر فراموش می شود و از طرفی روند یادگیری را افزایش خواهد داد.


  • ۹۷/۰۶/۲۴
  • خوگر 94

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی